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The Reanimator comes again...
the report says:
"Two typical missions for the tactical fighter can be used to
illustrate the effect of drag increase on mission range (Fig. 3).
The aircraft must be able to fly at the supersonic speeds required
for the intercept mission. However, a major requirement
is the tactical support mission flown at subsonic speeds
under nonafterburning conditions."

This is VFAX, definitively.
2
Yes it's VG. Sorry. Just a question, are the two photos shots of the same model?
3
Are we sure that this is a serious model?
It looks rather like some whatif modeller took apart a F-111 and re-assembled the central fuselage upside down.
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Postwar Aircraft Projects / Re: Mirage IIIK
« Last post by dan_inbox on Today at 02:15:18 am »
There is some fanboy's fanfic on this subject at http://thempirestwilight.wikia.com/wiki/BAC/Dassault_Mirage_IIIK
Quote from: The Empire's Twilight Wiki
BAC/Dassault Mirage IIIK
The BAC/Dassault Mirage FAW.1 (known as Mirage IIIK to Dassault) was an all weather fighter operated by the RAF and Royal Navy. It was developed by BAC from Dassault's proven Mirage III family of aircraft.

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Early Aircraft Projects / Re: Blohm&Voss P.214
« Last post by dan_inbox on Today at 01:43:36 am »
in English at least, "torpedo" originally referred to an explosive charge or naval mine. Hence, the "Bangalore torpedo" that sapper's use for clearing wire obstacles and mine fields (what we think of as a torpedo these days was at first called an "automotive torpedo" or "fish torpedo").
AFAIK, the early naval torpedoes were not self-propelled, but fixed at the end of a spar at the bow of the attacking torpedo-ram ship, which would try to ram it through the side of its target and detonate the explosives.
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Designation Systems / Re: SNECMA engines list
« Last post by Archibald on Today at 01:22:57 am »
Snecma : les débuts difficiles de la coopération internationale (1965-1972)
https://www.hydroretro.net/etudegh/SNECMA_debuts_cooperation.pdf

Quote
L’abandon en 1960 du réacteur M26/M284
 Super Atar développé entre
1955 et 1958 pour propulser à Mach 3 le
« Super Griffon » (programme arrêté) prive le
motoriste d’un réacteur militaire puissant

Quote
A l’autre bout de la chaîne des produits, la
SNECMA, à la demande du ministère de l’Air
en 1961, lance l’étude d’un réacteur léger
capable de fonctionner horizontalement et
verticalement, l’expérience du « Coléoptère »
ayant démontré la faisabilité de cette solution.
Le M36 présenté en 1962 est compact et ultraléger
(180 kg) et délivre 2 000 kg de poussée.

Quote
En 1962, d’autres études démarrant pour
Dassault (programme ADAV), la SNECMA
engage les programmes M36 SF à tuyère
directionnelle

le M41 A à simple flux, le M41
S
à double flux et le M41-Z0M2 (altitude zéro
mètre vitesse Mach 2) délivrant 3 000 kg de
poussée.

Aucun de ces projets n’aboutit, les
Services techniques de l’aéronautique ayant
fait le choix d’une autre solution, que l’on
retrouvera sur le Dassault « Balzac »

Quote
dont le JT-11 B3, la version civile du J-58 (le
plus puissant réacteur militaire du moment) a
le potentiel requis. Le projet de réacteur civil
franco-américain SNECMA-Pratt & Whitney
prend le nom M35

Quote
avec Bristol-Siddeley (12 réacteurs
prototypes M-45 vendus)

Les développements basés
sur un corps hautes pressions de l’ATAR ont
échoué.

 L’étude du réacteur de dix tonnes
désigné M56 piétine.

Quote
En 1965, la SNECMA commence l’étude
d’un petit réacteur double flux d’une tonne de
poussée destiné aux avions d’affaire et de
liaison dont le Dassault « Mystère » 20 (deux
réacteurs GE CF-700) constitue l’archétype.
Le moteur est désigné M49.
7
Any thoughts on what the under-nose trainable quad-tube launcher on the model of the WG.44 is?
Is it meant to be trainable defensive AAM armament or a small-calibre air-ground rocket?

I think this design should be related to this patent: https://patents.google.com/patent/US4785710A
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Slightly different view of the F-14 single tail mockup:

http://architectdenied.blogspot.co.nz/p/night-out-with-architect.html
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Space Projects / Re: BAe HOTOL
« Last post by PaulMM (Overscan) on Today at 12:11:08 am »
Interim HOTOL designs

The An-225/Interim Hotol launch vehicle R. PARKINSON, British Aerospace Space and Communications, Ltd., Stevenage, England
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Yep, its VG, and my gut feeling is it's aimed at VAX or VFAX rather than TFX. No clear evidence to date, perhaps Allyson could comment on the origin of the original association of this model with TFX?
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